STEAM Sprinter – Design og test en vindbil

Vi understøtter interessen for naturvidenskab og teknologi.
Forside / Forening / Uddannelse / STEAM Sprinter / STEAM Sprinter – Design og test en vindbil

Ved hjælp af en rød løber og en vindmaskine skal eleverne eksperimentere med vindens kræfter. I grupper skal eleverne gennem en designproces, hvor de udvikler, tester og forbedrer en vindbil.

Aktiviteten kan indgå i et forløb om f.eks. vejrfænomener, naturkræfter eller alternative energikilder. Eleverne arbejder i en kreativ proces, så der er brug for en aktivt deltagende lærer, der kender klassen.

Faglige begreber: Vind i hverdagen, friktion, stabilitet, naturkræfter.

Information

Praktisk info

Målgruppe
0-3 klasse

Varighed
3 lektioner

Inden besøget inddeles eleverne i grupper på 2-3

Har du spørgsmål til STEAM Sprinter eller vil du gerne booke en aktivitet, så kontakt os endelig.

Kontaktperson
Katrine Læssøe Mikkelsen
Katrine Læssøe Mikkelsen
Director, Education
Insero
kami@insero.com
+45 41 77 24 64

Vil du gerne udvikle undervisningen?

Vi giver inspiration til, hvordan du inddrager teknologi og innovation i undervisningen.